Czas dla kobiet, czyli przyjemne, wieczorne rytuały dla każdej z nas!

25.06.2020
Wycisz się
Czas dla kobiet, czyli przyjemne, wieczorne rytuały dla każdej z nas!

Jak wyglądają twoje wieczory? Sprzyjają wyciszeniu i przygotowują cię na dobry, regenerujący sen? Są miłe i relaksujące czy pełne zmartwień i myśli o obowiązkach następnego dnia? Jeśli zwykłaś odczuwać wieczorny niepokój, ten artykuł jest dla ciebie! Opowiemy w nim o sile wieczornych rytuałów. 

Kobieca moc bierze się z piękna i nie chodzi tu tylko o piękno zewnętrzne, ale i to pochodzące od wewnątrz. Aby w naszej głowie mogły rodzić się piękne myśli i uczucia, abyśmy potrafiły odbierać rzeczywistość wszystkimi zmysłami, musimy być wypoczęte i zrelaksowane. Najważniejsze sposoby na uspokojenie to: prawidłowy sposób odżywiania, wystarczająca ilość snu, ruch i aktywność fizyczna, a także umiejętność relaksu! Zapraszamy do strefy relaksu dla ciała i ducha, czyli strefy wieczornych rytuałów dla pań!

Rytuały pielęgnacyjne, czyli coś dla ciała

Dla większości kobiet wizyty u kosmetyczki, fryzjera, w saunie są chwilami relaksu i możliwością poświęcenia czasu tylko własnej osobie. Zazwyczaj wychodzimy z takich salonów piękności nie tylko wypielęgnowane, ale również z zaspokojonymi potrzebami rozmowy z innymi kobietami, które wykazują zrozumienie dla naszych potrzeb. Bardziej zaawansowaną formą relaksu połączonego z pielęgnacją jest spa. Takie zabiegi, poprzez zaspokajanie potrzeb pielęgnacyjnych ciała oraz doznawania przyjemności zmysłowej, to wyrazy szacunku do siebie. Wizyty w spa nie są tanie, dlatego najlepszą inwestycją będzie nauczenie się organizowania sobie małego spa w domowych warunkach.

Podpowiadamy, jak zorganizować sobie codzienne, wieczorne, wyciszające rytuały:

  • Weź długą aromatyczną kąpiel lub ciepły prysznic z zastosowaniem olejków eterycznych i kosmetyków naturalnych, będziesz miała gwarancję chwili spokoju dla siebie. Pomyśl, że woda zmywa z ciebie nagromadzone w ciągu dnia napięcia.
  • Następnie bez pośpiechu przeprowadź swoje codzienne zabiegi pielęgnacyjne. Stosuj oparte na naturalnych, roślinnych składnikach kosmetyki. Wiele z nich ma w swoim składzie olejki eteryczne lub ekstrakty z ziół na uspokojenie. Masuj całe ciało, pamiętając, że każda jego część na to zasługuje. Możesz poprosić o pomoc męża lub partnera.
  • Wklepując krem w cerę, pomyśl o relaksującym i wpływającym na poprawę kondycji skóry i owalu oraz wygładzającym zmarszczki masażu twarzy. Instrukcje, jak go wykonać, znajdziesz w wielu tutorialach zamieszczonych w serwisie YouTube. Zaufaj swojej intuicji! Jeśli czujesz, że masaż i określona technika jego wykonania nie jest dla ciebie, albo po kilkukrotnych próbach nie czerpiesz z niego przyjemności, spróbuj znaleźć inny. Zobaczysz – nadejdzie czas, że masaż twarzy stanie się nieodłącznym elementem wieczornej pielęgnacji!

Rytuały, które oczyszczają głowę

Ważne jest nie tylko ciało, ale i umysł. Co możesz zrobić dla siebie, by czuć się zrelaksowaną i wypoczętą nie tylko wieczorem, ale i następnego dnia?

  • Zjadaj lekką kolację 2-3 godziny przed snem.
  • Staraj się zachować stałe pory pobudek i zasypiania, niezależnie od dnia tygodnia.
  • Przemyśl i spisz plany na kolejny dzień jeszcze przed udaniem się do kąpieli. Następnie zapomnij o nich!
  • Jeśli do tej pory spędzałaś wieczory, wykonując prace domowe, spróbuj przeorganizować swój dzień. Znajdź balans. Przeznacz chwilę na rozmowę z rodziną. Nie przejmuj się, jeśli pierwsze próby się nie powiodą. Masz wpływ na jakość życia całej twojej rodziny!
  • Stwórz sprzyjającą wypoczynkowi atmosferę, zastosuj aromaterapię. Włącz małą lampkę, zapal świece lub kominek albo włącz dyfuzor, używając ulubionego wyciszającego olejku eterycznego np. lawendowego, rumiankowego, różanego, bergamotkowego.
  • Jeśli potrzebujesz z kimś porozmawiać a mieszkasz sama, pisz dziennik! Przelewanie myśli na papier pomaga oczyścić głowę, pojawia się w niej miejsce na nowe, dobre myśli oraz marzenia. Podobne efekty daje regularna medytacja.
  • Miej zawsze w łóżku miłą, świeżą pościel, taką do której położyć się jest czystą przyjemnością. Wypróbuj różne kształty poduszek, może ta, której używasz od lat wcale nie jest dla ciebie optymalna.
  • W łóżku staraj się nie oglądać telewizji, nie scrollować serwisów społecznościowych na smartfonie czy laptopie. Wyłącz WiFi, wycisz telefon. Poczytaj książkę.
  • Przyrządź kubek mleka z miodem lub herbaty ziołowe. Możesz użyć kojącego rumianku, melisy, chmielu czy różeńca górskiego. Pij powoli, małymi łykami, delektując się smakiem i zapachem.

Potrzebujesz czegoś więcej?

Ekstrakty ziołowe i roślinne, a do tego witaminy oraz składniki mineralne pomagające w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego i utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych (magnez, tiamina, witamina B6 oraz niacyna) znajdują się m.in. w suplementach diety.

  • Doppelherz aktiv Na stres i przemęczenie oprócz składników roślinnych zawiera: magnez przyczyniający się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia oraz pomagający w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego i utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych; wapń pomagający w utrzymaniu prawidłowego przekaźnictwa nerwowego; tiaminę, witaminę B6 oraz niacynę pomagające w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego oraz utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych (niacyna i wit. B6 dodatkowo przyczyniają się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia); witaminę D biorącą udział w procesie podziału komórek oraz pomagającą w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego.
  • Doppelherz aktiv Na uspokojenie ma swoim składzie m.in. witaminy B6 i B12 pomagające w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego oraz utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych oraz przyczyniające się zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia.
  • Doppelherz aktiv Na sen FORTE zawiera m.in. wspomnianą już wcześniej witaminę B6; melatoninę pomagającą w skróceniu czasu potrzebnego na zaśnięcie (korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg melatoniny krótko przed pójściem spać) oraz w łagodzeniu subiektywnego odczucia zespołu nagłej zmiany strefy czasowej (korzystne działanie występuje w przypadku spożywania 0,5 mg krótko przed pójściem spać pierwszego dnia podróży i przez kolejne kilka dni po przybyciu do celu podróży) oraz magnez, który przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia oraz pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego i utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych..

 

 

Źródła:

https://www.medme.pl/artykuly/fizjologiczne-znaczenie-snu-w-zyciu-czlowieka,72669.html

https://www.medonet.pl/zdrowie,jak-szybko-zasnac----domowe-sposoby-na-spokojny-sen,artykul,1732357.html

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 432/2012 z dnia 16 maja 2012 r. ustanawiające wykaz dopuszczonych oświadczeń zdrowotnych dotyczących żywności

Udostępnij

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?